- 1 – Jak anulować bilety i otrzymać zwrot pieniężny?
- 2 – Czy sprzedajemy bilety w tej samej cenie co przewoźnicy kolejowi?
- 3 – Kiedy bilety są dostępne do sprzedaży?
- 4 – Czy mogę zarezerwować bilety wcześniej, a zapłacić później?
- 5 – Limity bagażu w pociągach europejskich
- 6 – Róznica pomiędzy pierwszą i drugą klasą
- 7 – Pociąg i lista sprawdzająca
- 8 – Akceptowane metody płatności
- 9 – Drukowanie na papierze A4
- 10 – Jak wydrukować bilet Eurostar
- 11 – Jak wydrukować bilety SNCF
- 12 – Opóźnione pociągi oraz strajki: w jaki sposób starać się o rekompensatę
- 13 – Dlaczego wyszukiwanie biletów nie działa?
- 14 – Jakie przeglądarki współpracują z serwisem Trainline?
- 15 – Kwota w potwierdzeniu płatności SMS była inna niż kwota zapłacona na stronie
- 16 – Nie można zapłacić
- 17 – Bilety są anulowane, a nie dokonano zwrotu kosztów
- 18 – Bilet jest przygotowywany
- 19 – Dodanie podróży do kalendarza
- 20 – Edytowanie informacji pasażera
- 21 – Jak skontaktować się z Trainline? Czy Trainline posiada infolinię?
- 22 – Jak otrzymać i wydrukować bilety
- 23 – Jak dokonać wymiany biletu?
Aby uzyskać więcej informacji, możesz odwiedzić sekcję często zadawanych pytań na naszej stronie w angielskiej wersji językowej.
1 – Jak anulować bilety i otrzymać zwrot pieniężny?
- Należy przejść na stronę potwierdzenia rezerwacji (łącze znajduje się w wiadomości e-mail z potwierdzeniem) lub do sekcji Bilety konta Trainline Europe i odnaleźć rezerwację. Wybrać bilet do anulowania i przejść do Anuluj.
- Wybrać etap podróży lub pasażerów do anulowania (odpowiednio)
- Kliknąć na oblicz zwrot.
- Jeśli jest się pewnym anulowania biletów, należy kliknąć na potwierdź. Należy pamiętać, że anulowania są ostateczne i nieodwracalne.
Co dzieje się dalej?
E-Bilety: Zwror zostanie natychmiast przetworzony. Zwrot zapłaconej należności potrwa od 3 do 21 dni roboczych.
Bilet do wydrukowania na stacji (jeszcze nie wydrukowany): Natychmiast obsłużymy żądanie zworotu. Zwrot zapłaconej należności potrwa od 3 do 14 dni.
Bilety do wydrukowania na stacji (już wydrukowane): Należy przesłać do nas wydrukowane bilety pocztą. Bilety muszą dotrzeć do nas w czasie maksymalnie 1 miesiąca od momentu anulowania. Po tym czasie bilety nie zwrócimy pieniędzy za bilety.
Prosimy o przesłanie biletów przesyłką rejestrowaną. Nie ponosimy odpowiedzialności za zagubienie lub utratę biletów w poczcie.
Trainline Europe
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francja
Czy mam anulować bilety na stacji czy przez telefon?
Tak. Aby otrzymać zwrot zapłaconej kwoty należy pamiętać, aby anulować bilety przed odjazdem pociągu. Po anulowaniu biletów, należy zwrócić się o zwrot kosztów pisząc do naz w języku angielskim, korzystając z łącza: /support
2 – Czy sprzedajemy bilety w tej samej cenie co przewoźnicy kolejowi?
Tak! Nasze ceny na bilety SNCF, Deutsche Bahn, Eurostar, Thalys, Trenitalia, Thello, Italo, Renfe, iDTGV, OUIGO oraz OUIBUS są takie same jak oferowane na witrynach tych przewoźników.
✔ Bez opłat za rezerwację
✔ Bez opłat za użycie karty kredytowej
✔ Bez dodatkowych kosztów
Jak zarabia Trainline Europe?
Otrzymujemy marżę z każdej transakcji!
Bilety SBB, SNCB, NS, ÖBB, DSB i ČD
Za bilety tych operatorów kolejowych niestety nie zawsze możemy zaoferować cenę bazową obowiązującą na ich witrynach internetowych. System rezerwacji do którego mamy dostęp u tych przewoźników ustala ceny naszych biletów. Nasze ceny są wyższe średnio o €2 do €4.
3 – Kiedy bilety są dostępne do sprzedaży?
Poniżej można znaleźć informację z jakim wyprzedzeniem każdy przewoźnik kolejowy udostępnia swoje bilety.
Przewoźnik kolejowy | Zakres czasowy rezerwacji | Kierunek |
SNCF | z wyprzedzeniem 3 miesięcy | Koleje krajowe we Francji |
Lyria | 4 miesiące | Pociągi pomiędzy Francją i Szwajcarią |
Eurostar | 6 miesięcy | Pociągi pomiędzy Francją i Wielką Brytanią |
Thalys | 3 miesiące | Pociągi pomiędzy Francją, Niemcami, Holandią i Belgią |
iDTGV | 6 miesięcy | Koleje krajowe we Francji |
Renfe-SNCF | 119 dni | Pociągi pomiędzy Francją i Hiszpanią |
Renfe | 90 dni dla pociągów szybkich, 60 dni dla wszystkich pozostałych pociągów | Koleje krajowe w Hiszpanii |
Thello | 4 miesiące plus 1 dzień | Pociągi pomiędzy Francją i Włochami |
Deutsche Bahn | 6 miesięcy | Koleje krajowe w Niemczech |
Trenitalia | 3 – 4 miesiące | Koleje krajowe we Włoszech |
Italo | 3 – 6 miesięcy | Koleje krajowe we Włoszech |
OUIGO | 6 miesięcy | Koleje krajowe we Francji |
ÖBB | 6 miesięcy | Koleje krajowe w Austrii |
NS | Cały rok | Koleje krajowe w Holandii |
SNCB | Cały rok | Koleje krajowe w Belgii |
OUIBUS | 2 – 4 miesiące | Autobusy europejskie |
4 – Czy mogę zarezerwować bilety wcześniej, a zapłacić później?
Ten artykuł jest przeznaczony dla właścicieli konta Trainline. Tutaj można założyć konto: /signup
Tak, można wcześniej zarezerwować bilety:
- Cena jest zablokowana. Do zapłacenia jest wyświetlona kwota.
- Miejsca są zagwarantowane.
- Można zarezerwować dowolną liczbę biletów.
Zarezerwowane bilety pozostaną w koszyku do wyznaczonej daty ważności. Ważne: data i godzina ważności biletów jest podawana w czasie środkowoeuropejskim (CET).
Można zarezerwować wcześniej bilety na następujących przewoźników:
SNCF (Francja), Lyria (Francja ↔ Szwajcaria), Eurostar (Francja ↔ Wielka Brytania), Trenitalia & Italo (Włochy) oraz Thalys (Francja ↔ Belgia ↔ Holandia ↔ Niemcy).
5 -Limity bagażu w pociągach europejskich
W zależności od rodzaju wybranego pociągu można oczekiwać na pokładzie różnych udogodnień. Prosimy pamiętać, że we wszystkich europejskich pociągach obowiązuje zakaz palenia tytoniu i we wszystkich pociągach są toalety.
Pociągi SNCF, Lyria i Renfe
- Brak ograniczeń w zakresie bagażu
- Ze względu na komfort pasażerów prosimy ograniczyć liczbę bagaży do 2 sztuk
- Szybkie pociągi posiadają bistro-kafeterię sprzedającą posiłki i napoje
Pociągi Eurostar
Posiadacze biletów Business Premier otrzymują gorący posiłek na swoim zarezerwowanym miejscu, mają zagwarantowany dostęp do gniazdka elektrycznego, dostęp do saloniku oraz wchodzą do pociągu w pierwszej kolejności.
Wymagania co do bagażu:
- 2 sztuki bagażu (do 85cm), do biletów dziecięcych 1 sztuka bagażu (do 85cm)
- 1 sztuka bagażu podręcznego
Pociągi Thalys
Zapewniony dostęp do gniazdka elektrycznego oraz WiFi. W pociągu działa bistro-kafeteria serwująca posiłki, przekąski i napoje. W 1 klasie serwowane są posiłki na zarezerwowanym miejscu.
Wymagania co do bagażu:
- 2 duże walizki do 32kg oraz jedna mniejsza torba,
- lub 1 walizka do 32kg oraz jeden duży przedmiot (złożony rower, w pokrowcu lub narty) oraz 1 mniejsza torba.
Pociągi iDTGV
- Miejsca w “strefie Zen” zapewniają cichą i spokojną atmosferę
- Miejsca w “strefie Zap” zapewniają żywiołową atmosferę, w której można prowadzić rozmowy
Z wymaganiami iDTGV dotyczącymi bagażu można zapoznać się na witrynie (w języku angielskim): http://www.idtgv.com/en/frequently-asked-questions#question-752
Dodatkowy bagaż: €35 za sztukę bagażu – limit 2 dodatkowych sztuk bagażu na osobę.
Pociągi OUIGO
- 1 walizka o maksymalnych wymiarach 55x35x25 cm.
- 1 bagaż podręczny o maksymalnych wymiarach 36x27x15cm
- 1 wózek dziecięcy przy podróży z małym dzieckiem
Dodatkowy bagaż można wykupić podczas rezerwacji za kwotę €5, natomiast dodatkowy (i nieopłacony) bagaż kosztuje €20 za każdą sztukę, przy zakupie w pociągu.
OUIBUS
- 1 sztuka bagażu bez dodatkowej opłaty. Nie może przekraczać 150cm długości, wysokości i szerokości. Maksymalna masa 16kg.
- 2 sztuka bagażu za dodatkowe €5 jeśli jest wolne miejsce
- 1 torebka i mały plecak
Deutsche Bahn
W pociągach Deutsche Bahn nie ma ograniczeń co do bagażu. Ze względu na komfort pasażerów prosimy ograniczyć liczbę bagaży do 2 sztuk na osobę.
Autobusy IC
- 2 sztuki na pasażera, o maksymalnych wymiarach 70cm x 50cm x 30cm.
- Składane wózki dziecięce można przewozić kiedy dostępne jest wolne miejsce.
- Nie można przewozić dużych bagaży takich jak narty lub snowbordy.
Thello
Wymagania co do bagażu:
- 2 walizki o wymiarach standardowych
- 2 dodatkowe sztuki dozwolone na pasażera, za opłatą €40 za sztukę (można zapłacić w pociągu).
Italo i Trenitalia
W tych pociągach nie obowiązują konkretne ograniczenia dotyczące bagażu.
6 – Róznica pomiędzy pierwszą i drugą klasą
Miejsca w pierwszej klasie w pociągach europejskich
W pierwszej klasie miejsca są większe, jest więcej miejsca oraz jest zwykle ciszej. W zależności od pory dnia w pierwszej klasie może być mniej rodzin oraz dzieci.
Serwowanie posiłków
Ekskluzywni przewoźnicy kolejowi tacy jak Eurostar, Thalys i Lyria oferują serwowanie posiłków. Posiłki ciepłe i zimne są serwowane bezpośrednio na zajmowanym miejscu i są uwzględnione w cenie biletu. Większość przewoźników w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Holandii, Belgii i Francji nie oferuje serwowania posiłków w pociągu.
Salonik dla pierwszej klasy
Pasażerowie z biletami pierwszej klasy mają dostęp do saloniku klasy pierwszej (jeśli jest taki na stacji odjazdowej), który może serwować darmowe posiłki i napoje.
Pierwszeństwo wsiadania do pociągu Eurostar
Posiadacze biletu Eurostar Business Premier mogą wsiadać do pociągu na 10 minut przed odjazdem.
Miejsca w drugiej klasie w pociągach europejskich
Miejsce w drugiej klasie we wszystkich pociągach europejskich jest bardzo wygodne. Miejsca są wygodne i mają dużo miejsca na nogi. Większość wagonów drugiej klasy jest stosunkowo cicha, dlatego podróż nie jest głośna ani chaotyczna. Wagony są bardzo czyste.
7 – Pociąg i lista sprawdzająca
Co wspaniałe, jazda pociągiem na terenie Europy jest bardzo prosta!
Przestrzeganie poniższej listy sprawdzającej pozwoli się dobrze przygotować do podróży:
- Wydrukować bilet lub przygotować bilet na telefonie
- Wziąć ze sobą dokument tożsamości np. paszport.
- Bilety drukowane na stacji muszą być potwierdzone. E-biletów nie trzeba potwierdzać.
- Przyjść na stację około 20 minut przed odjazdem.
- Drzwi pociągu zamykają się 2-3 minuty przed odjazdem.
8 – Akceptowane metody płatności
Trainline Europe akceptuje obecnie następujące metody płatności:
✔ Visa
✔ MasterCard
✔ American Express
✔ PayPal
✔ Apple Pay (tylko na aplikacji iOS)
9 – Drukowanie na papierze A4
Europejski wymiar A4 jest wymiarem wymaganym. Większość przewoźników określa w regulaminie, że należy używać papieru o wymiarach A4, jednak ze względu na niewielkie różnice w wymiarach, użycie rozmiaru letter nie jest problemem.
10 – Jak wydrukować bilet Eurostar
- Na stacji Eurostar należy udać się do strefy check-in Eurostar i odszukać terminal do samodzielnej obsługi.
- Wprowadzić numer referencyjny rezerwacji zawierający sześć znaków (np. REFDAE), który został przesłany na adres e-mail przez Trainline.
- Należy postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie, a po kilku chwilach bilety będą już wydrukowane.
Ważne informacje
➛ Należy wydrukować bilety co najmniej 45 minut przez odjazdem. Będzie to wystarczający czas na wejście do pociągu oraz rozwiązanie wszelkich problemów jeśli takie się pojawią.
➛ Bilety można wydrukować tylko jeden raz. Należy być uważnym i nie zgubić biletów!
11 – Jak wydrukować bilety SNCF
Jeśli kupują Państwo bilety do wydrukowania na stacji, z wyjazdem ze stacji poza Francją, należy pamiętać, że bilety można wydrukować tylko na stacji we Francji. Dlatego nie należy ich kupować, jeśli nie będziecie Państwo na stacji we Francji!
Poniższe instrukcje dotyczące drukowania biletów na stacji dotyczą SNCF, Thalys, Eurostar oraz Lyria.
Jak wydrukować bilet
Do wydrukowania biletu należy skorzystać z samoobsługowej maszyny na dowolnej stacji SNCF. W maszynie:
- Wybrać „Realizuj rezerwację.”
- Wybrać „Numer rezerwacji.”
- Wprowadzić sześcioznakowy numer rezerwacji (no. SRTPRE).
- Następnie wprowadzić nazwisko z rezerwacji (np. TOTH).
- Można wtedy wybrać wszystkie bilety do wydrukowania. Jeśli jest wiele biletów, można je wydrukować jednocześnie, nawet jeśli pociąg jest za kilka dni lub tygodni. Nie ma ograniczeń co do daty drukowania biletów.
Potwierdzenie biletu
Po wydrukowaniu należy potwierdzić bilety. Maszyny do potwierdzania biletów są bardzo małe, koloru żółtego. Bilety można potwierdzić w dniu wyjazdu, nie wcześniej.
Czy można wydrukować bilety dwa razy?
Nie, niestety nie można. Można je wydrukować tylko jeden raz.
12 – Opóźnione pociągi oraz strajki: w jaki sposób starać się o rekompensatę
Bilety SNCF, Lyria oraz DB-SNCF
Można złożyć prośbę o zwrot kosztów z powodu opóźnienia (w języku francuskim) na następującej witrynie: http://www.sncf.com/en/commitments/garantie-voyage
Jeśli otrzymali Państwo bon z rekompensatą, można go wykorzystać w serwisie Trainline. Please to us by post with this form and we’ll credit the voucher to your account.
Trainline
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francja
Bilety Eurostar
Jesli są Państwo uprawnieni do rekompensaty, należy skontaktować się z Eurostar (w języku angielskim) poprzez witrynę: http://www.eurostar.com/uk-en/travel-information/service-information/disruption-compensation/useful-numbers-and-more
Bilety Thalys
Tutaj można wypełnić formularz o rekompensatę Thalys: https://www.thalys.com/nl/en/help?form=reclamation#contacts
Bilety Deutsche Bahn
Gdy pociąg był opóźniony lub odwołany można uzupełnić formularz praw pasażera: https://www.bahn.com/en/view/booking-information/passenger-rights/passengers-rights-claim-form.shtml
Bilety iDTGV
Za wszelkie opóźnienia powyżej 60 minut, iDTGV oferuje pasażerom rekompensatę wyłącznie w formie bonów. Bon z rekompensatą zostanie wysłany na adres e-mail po odbyciu podróży.
Bilety Trenitalia
Korzystając z tego formularza można domagać się rekompensaty w ciągu 24 godzin do 12 miesięcy od odbycia podróży: http://reclami-e-suggerimenti.trenitalia.com/rimborsi/en/Anagrafica.aspx
W raqzie podróżowania regionalnym pociągiem Trenitalia, należy uzupełnić ten formularz internetowy i wysłać uzupełniony dokument do Zarządu regionalnego/prowincjonalnego: http://www.trenitalia.com/cms-file/allegati/trenitalia2014_en/Request_refund_compensation_delay_%2020_5_16.pdf
Bilety Italo
W celu uzyskania rekompensaty należy znaleźć informacje na następującej witrynie: http://www.italotreno.it/en/support-contacts
Bilety Thello
Należy wypełnić formularz rekompensaty Thello: https://www.thello.com/contact/Reclamation/index.html?iLangID=3
Bilety NS oraz NS International
Pociągi krajowe: prośbę o rekompensatę można złożyć na witrynie: http://www.ns.nl/en/customer-service/refunds/refunds-for-delays-on-a-domestic-route.html
Pociągi międzynarodowe: prośbę o rekompensatę można złożyć na witrynie NS International: https://www.nsinternational.nl/en/after-the-journey/compensation-for-delays
Bilety Renfe
W celu uzyskania zrworu lub rekompensaty należy uzupełnić formularz na witrynie Renfe: http://www.renfe.com/EN/empresa/atencion_cliente/index.html
Można również wysłać wiadomość e-mail bezpośrednio do działu rekompensat i opóźnień Renfena na adres: posventaviajeros@renfe.es.
13 – Dlaczego wyszukiwanie biletów nie działa?
- Nie sprzedajemy biletów na tę trasę. Oferujemy obecnie bilety na rozległą europejską sieć kolejową. Jednak biletów na niektóre trasy wciąż jeszcze nie sprzedajemy.
- Nie sprzedajemy tego rodzaju biletów.Nie możemy sprzedawać pewnych biletów. Na przykład nie sprzedajemy jeszcze biletów dla grup oraz biletów łączonych na samochody i pociągi.
- Biletu jeszcze nie można kupić. Różni przewoźnicy kolejowi mają różne zakresy czasowe dla rezerwacji.
- Tych biletów nie można zakupić w Internecie. Niektóre bilety można kupić tylko na stacji kolejowej. Prowadzone są prace konserwacyjne w systemie rezerwacji przewoźnika. Zwykle odbywa się to w nocy (strefa czasu europejskiego) i nie trwa długo. Prosimy spróbować później.
- Taka trasa kolejowa nie istnieje. Możliwe jest również, że system rezerwacji przewoźnika kolejowego nie zwraca jakichkolwiek wyników.
- Dla tej trasy planowane są prace konserwacyjne.
14 – Jakie przeglądarki współpracują z serwisem Trainline?
Trainline współpracuje z następującymi przeglądarkami: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox od wersji 37, Safari od wersji 9 oraz Internet Explorer od wersji 11. Jeśli występują problemy z rezerwacją lub interfejs wyświetla się nieprawidłowo, zalecamy aktualizację przeglądarki.
15 – Kwota w potwierdzeniu płatności SMS była inna niż kwota zapłacona na stronie
Jeśli wystąpi taka sytuacja, najprawdopodobniej zapłacili Państwo za połączoną rezerwację: bilet kolejowy SNCF + bilet kolejowy iDTGV.
W przypadku płatności za mieszaną rezerwację, tworzone są dwie osobne płatności. Najprawdopodobniej tylko płatność za bilety SNCF została zweryfikowana przez 3D Secure. Dlatego w wiadomości SMS widoczna jest kwota tylko za te bilety, ponieważ ta płatność została zweryfikowana.
16 – Nie można zapłacić
Jeśli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem lub wiadomości o błędzie, prosimy nie próbować płacić ponownie. Prosimy sprawdzić skrzynkę odbiorczą e-mail, czy rezerwacja była pomyślna. Jeśli mają Państwo wątpliwości można skontaktować się z nami (w języku angielskim): /support
Bilety iDTGV
Niestety iDTGV ma rygorystyczne zasady płatności i akceptuje tylko niektóre karty kredytowe. Najczęściej karty kredytowe wydane poza Unią Europejską nie są akceptowane.
Sugerujemy dwa rozwiązania:
- Kontakt z iDTGV. Być może firma odblokuje Państwa kartę kredytową. Telefon: +33 980 982 982. Firma pracuje w godzinach 9:00 do 18:00 (czasu środkowo-europejskiego). E-mail: www.idtgv.com/en/idtgv/contact-idtgv
- Rezerwacja na pociąg SNCF w zamian. Obsługujemy wszystkie płatności dla pociągów SNCF, dlatego nie wystąpią żadne problemy z płatnością.
Bilety SNCF, Thalys, Eurostar, Renfe-SNCF, Lyria, SNCB, NS, SBB lub CFL
Wprowadzono niepopraną datę ważności, kod zabezpieczający lub na koncie nie ma wystarczających środków. Państwa bank może także blokować płatność. Wiele banków uniemożliwia dokonywanie płatności międzynarodowych jako zabezpieczenie przed oszustwem (jesteśmy firmą francuską, z siedzibą w Paryżu). Prosimy skontaktować się z bankiem i poinformować o próbie dokonania płatności.
Bilety Deutsche Bahn
Jeśli płatność nie powiedzie się należy uważnie zapoznać się z informacją podaną w komunikacie błędu. Zatwierdzenie płatności może również przyjść na Państwa konto bankowe. Może to wyglądać jak obciążenia, jest to jednak tylko zatwierdzenie, a karta płatnicza lub konto PayPal nie jest wtedy obciążone.
Bilety OUIGO
OUIGO posiada rygorystyczne warunki płatności i akceptuje karty kredytowe tylko z następujących, zatwierdzonych krajów.
Zatwierdzone kraje:
Andora, Austria, Belgia, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gujana Francuska, Polinezja Francuska, Francuskie Terytoria Południowe, Niemcy, Grecja, Gwadelupa, Węgry, Irlandia, Włochy, Kosowo, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Martynika, Majotta, Monaco, Holandia, Nowa Kaledonia, Polska, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, St Pierre i Miquelon, Szwecja, Szwajcaria, USA oraz Wielka Brytania.
Rezerwacje Trenitalia, Thello lub Italo
Jeśli wystąpił ten błąd przy płatności, nie mogliśmy zweryfikować karty lub dokonać zabezpieczenia. Taka sytuacja występuje z wielu różnych powodów. Prosimy o kontakt w języku angielskim na poniższej witrynie, wraz z informacją o trudnościach w płatności: /support
Rezerwacja OUIBUS
Niestety dla płatności OUIBUS jest wiele parametrów i czynników, które mogą spowodować problemy z płatnością. Jeśli płatność nie powiedzie się należy uważnie zapoznać się z informacją podaną w komunikacie błędu. To powinno pomóc w usunięciu problemu.
17 – Bilety są anulowane, a nie dokonano zwrotu kosztów
Zwroty są przekazywane na konto bankowe w ciągu kilku dni od anulowania biletu. Jeśli bilety zostały wydrukowane z terminala na dworcu, należy przesłać je do nas pocztą. W celu dokonania zwrotu musimy otrzymać oryginalne bilety. Bez oryginalnych biletów nie możemy dokonać zwrotu kosztów.
Uwaga: na przesłanie biletów na poniższy adres jest 30 dni (od momentu anulowania biletów). Kiedy tylko otrzymamy bilety wyślemy Państwu wiadomość e-mail. Dopiero wtedy otrzymają Państwo zwrot kosztów.
Trainline
Guichet
20 rue Saint-Georges
75009 Paris
Francja
Zwroty są zawsze dokonywane w formie zwrotu na kartę lub konto PayPal, z którego dokonano zakupu. Prosimy uważnie sprawdzać wyciągi bankowe.
18 – Bilet jest przygotowywany
Otrzymają Państwo bilet w ciągu kilku minut do kilku godzin. Jest to spowodowane koniecznością ręcznej obsługi pewnych płatności, zwłaszcza jeśli karta płatnicza była wydana poza UE.
Jeśli nie otrzymają Państwo biletu w ciągu 24 godzin, prosimy o kontakt w celu ustalenia przyczyny: /support
19 – Dodanie podróży do kalendarza
Można zapisać się na subskrypcję kalendarza Trainline w celu dodania wszystkich podróży do własnej aplikacji kalendarza. Należy dodać URL kalendarza Trainline do aplikacji kalendarza.
Należy wejść do Preferencji na swoim koncie i odszukać Kalendarze i portfel Apple. Następnie należy wybrać opcję grupowania podróży w jednym kalendarzu. Skopiować URL, który pojawi się w poniższym polu i dodać do swojej aplikacji.
20 – Edytowanie informacji pasażera
- Na stronie wyszukiwania biletu kliknąć na nazwiska pasażerów. Następnie wybrać pasażera do edycji.
- Można edytować lub dodawać dane pasażerów.
21 – Jak skontaktować się z Trainline? Czy Trainline posiada infolinię?
Można skontaktować się z Trainline uzupełniając formularz kontaktowy na witrynie: /support
W miarę możliwości prosimy korespondować w języku angielskim. Wszystkich odpowiedzi udzielamy w języku angielskim. Jeśli nie mogą Państwo korespondować w języku angielskim, nie stanowi to problemu, dokonamy tłumaczenia pytań.
→ Prosimy pamiętać, że nie udzielamy porad odnośnie podróży.
Ważne numery telefoniczne:
Wszystkie godziny podane są w czasie środkowo-europejskim (CET).
SNCF/Lyria
Na terenie Francji: 36 35 (Pon – Niedz, 07.00 – 22.00)
Międzynarodowe: +33 8 92 35 35 35 (Pon – Niedz, 07.00 – 22.00)
Eurostar
Na terenie Wielkiej Brytanii: 08432 186 186 (Pon – Piąt 06.00, – 19.00 Sob i Niedz, 09.00 -17.00)
Międzynarodowe: +44 1233 617 575 (tak jak powyżej)
Thalys
Wszystkie kraje: +33 8 25 84 25 97 (Pon – Piąt, 08.30 – 18.00)
Deutsche Bahn
Wszystkie kraje: +49 180 6 10 11 11 (24/7)
iDTGV
+33 2 54 54 67 00 (Pon – Niedz, 09.00 – 18.00)
Italo
+39 06 07 08 (Pon – Niedz, 6:00 – 23:00)
Trenitalia
+39 06 68 47 54 75 (24/7)
OUIBUS
Na terenie Francji: 0892 68 00 68 (Pon – Niedz, 08.30 – 20.00)
Na terenie Belgii: 070 300 042
Na terenie Holandii: 0900 0401 625
Na terenie Wielkiej Brytanii: 0844 369 0 379
Na terenie Włoch: 848 350 026
22 – Jak otrzymać i wydrukować bilety
Pobranie biletów zależy od rodzaju biletów oraz przewoźnika kolejowego. Prosimy stosować się do instrukcji zawartych w wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Wiadomość zawiera kolejne kroki do pobrania biletu.
Bilety SNCF i Lyria
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Przedstawić kod kreskowy za pomocą aplikacji Android lub iOS.
- Wydrukować bilet w maszynie samoobsługowej SNCF.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Eurostar
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Przedstawić kod kreskowy biletów za pomocą aplikacji Android lub iOS.
- Wydrukować bilet w terminalu samoobsługowym Eurostar.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Thalys
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Przedstawić kod QR (dołączony do wiadomości e-mail z biletem wysyłanej przez Thalys) w telefonie lub tablecie.
- Wydrukować bilet w terminalu samoobsługowym SNCF na stacji kolejowej we Francji.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Deutsche Bahn
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Wyświetlić bilet elektroniczny (plik w formacie .png) dołączony do wiadomości e-mail z potwierdzeniem
- Przedstawić kod kreskowy biletów za pomocą aplikacji Android lub iOS.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Trenitalia i Thello
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Italo
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Podać numer rezerwacji obsłudze pociągu.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety Renfe i Renfe-SNCF
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Wydrukować bilet w maszynie biletowej Renfe nie później niż na 15 minut przed odjazdem.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
Bilety iDTGV
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4/Letter.
- Wyświetlić bilet w aplikacji iDTGV.
- Dokument tożsamości jest obowiązkowy
OUIBUS
Nie ma potrzeby drukowania biletów. Należy posiadać dokument tożsamości (paszport, prawo jazdy) do okazania przy wsiadaniu do autobusu.
Bilety OUIGO
- Są wysyłane przez OUIGO 4 dni przed odjazdem.
- Wydrukować bilety na papierze formatu A4.
Wyświetlić bilet elektroniczny na telefonie.
23 – Jak dokonać wymiany biletu?
Mam konto Trainline
- Odnaleźć zakładkę Bilety na koncie Trainline Europe i przejrzeć swoje rezerwacje. Wybrać bilet do wymiany i przejść do Wymień.
- Następnie można wybrać nowy bilet i wymienić dotychczasową rezerwację na inną.
- W zależności od opłat i ceny nowego biletu może zajść konieczność dopłaty lub możemy zwrócić nadpłatę.
- Po potwierdzeniu wymiany wysyłamy nowy bilet pocztą e-mail.
Nie mam konta Trainline
Prosimy zapoznać się z regulaminem opłat za bilet. Można go znaleźć w wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Jeśli warunki są identyczne dla zwrotów i wymian, należy anulować bilet i dokonać ponownej rezerwacji. Można anulować bilet bezpośrednio ze strony potwierdzenia rezerwacji (łącze znajduje się w wiadomości e-mail z potwierdzeniem).
Jeśli warunki zwrotów i wymiany nie są identyczne, należy utworzyć konto w serwisie Trainline Europe. Należy postępować zgodnie z następującą instrukcją:
- Należy przejść na stronę potwierdzenia rezerwacji (łącze znajduje się w wiadomości e-mail z potwierdzeniem) i stworzyć konto Trainline Europe.
- Po utworzeniu konta należy dodać do niego wszystkich pasażerów ujętych w rezerwacji.
- Przejść do sekcji Bilety, wybrać bilet i przejść do Wymień. Można wtedy wymienić bilet.
Bilety Trenitalia
Bilety Trenitalia można wymienić na witrynie (w języku angielskim): http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=8111aae8de63c410VgnVCM1000008916f90aRCRD
Bilety Italo
Bilety Italo można wymienić na witrynie (w języku angielskim) w zakładce zakładce Zarządzanie podróżą : http://www.italotreno.it/en/the-train/tariffe